Der Werbegenerator!

26 May

Der Werbegenerator zeigt auf, wie Werbung Sprache ge- und mißbraucht, beziehungsweise: manipuliert. Per Zufallsgenerator werden in Echtzeit wahllos Bilder aus dem Flickr-Portal mit Head- und Sublines kombinert, die zuvor ihrerseits per Zufall aus einem Pool von Werbetextfetzen erstellt wurden. Alexis Lloyd, der Initiator des Projektes, möchte zeigen, daß die Sprache der Werber, die sich gerne und ganz bewußt einer bedeutungsvollen Spracharithmetik bedient, keinerlei Bezug zum beworbenen Produkt aufweist. Die gängige Werbesprache wird als beliebig und austauschbar entlarvt. Allerdings: Wenn ich mir die Bild- und Textkombinationen so ansehe, so drängt sich mir doch der Verdacht auf, daß passend gemacht wurde, was zusammenpassen soll…

The ad generator is a generative artwork that explores how advertising uses and manipulates language. Words and semantic structures from real corporate slogans are remixed and randomized to generate invented slogans. These slogans are then paired with related images from Flickr, thereby generating fake advertisements on the fly. By remixing corporate slogans, I intend to show how the language of advertising is both deeply meaningful, in that it represents real cultural values and desires, and yet utterly meaningless in that these ideas have no relationship to the products being sold. In using the Flickr images, the piece explores the relationship between language and image, and how meaning is constructed by the juxtaposition of the two.

The ad generator was created by Alexis Lloyd as a component of an MFA thesis project in the Design and Technology department at Parsons The New School for Design.

Mashup of the Day Winner

The Ad Generator

Advertisements